Document Type : Research Paper

Author

Assistant Professor of Islamic Studies, Islamic Azad University, Tehran South Branch, Tehran, Iran

Abstract

Divine government is one of the blessings of God that leads to better regulation of human relations, guidance, and ultimately his happiness. The Holy Quran and the Testaments both speak of Suleiman the Magnificent. Given the position of the ontological foundations of the government as the foundation of the government, the question of the present study is: What are the ontological foundations of the government of Solomon in the Qur'an and the Testaments? The importance of the issue is directly related to the ontological foundations of government in the form and structure of government, the governing behavior of the people, and the people with each other. To answer the research question, the foundations of both books have been expressed, compared, and analyzed descriptively. The findings indicate the difference between the foundations of the two books, in the section on the unseen world, some related to the comprehensive and deep presentation of common principles in the Qur'an and some to the unique topics of the Qur'an such as the prophecy of Solomon, wisdom, science, the existence of transcendental agents Is the resurrection And in the world of intuition of Solomon's special conquest, the vast insight of the poverty of material creatures and the movement of the material world towards God in the Hereafter are all different in the two books.

Keywords

 قرآن مجید.
 عهدین.
ابن بابویه، محمد بن علی. (1385ش). علل الشرایع.  قم: کتاب فروشی داوری. 
 (1362ش). الخصال. محقق / مصحح: غفارى. على­اکبر. چ1. قم: جامعه مدرسین.‌
 جوادی آملی، عبدالله. (1378). قرآن در قرآن. محقق ابوالفضل محرابی. چ1. قم: اسراء.
 (1379ش). سیره پیامبر اسلام در قرآن ج7. محقق علی اسلامی. چ2. قم: اسراء.
 (1382ش). سیره رسول اکرم در قرآن، ج9، محقق حسن واعظی محمدی، قم، چ3، اسراء.
  (1383.ش).  تسنیم. ج5. محقق احمد قدسی. چ2. قم: اسراء.
 (1384ش). تفسیر انسان به انسان، محقق محمد حسین الهی زاده. چ1. قم: اسراء.
 (1385ش). الف. تسنیم. ج8.  محقق حسن واعظی محمدی.. چ1.  قم: اسراء.
(1385ش). ب. هدایت در قرآن. محقق علی عباسیان.  چ2. قم: اسراء.
 حائری یزدی، مهدی. (1995م). حکمت و حکومت. لندن: انتشارات شادی.
خلف­الله، محمد احمد. (1951م). الفن القصصصی فی القرآن الکریم. قاهره: مکتبه النهضه المصریه.
سلطان علی شاه، سلطان محمدبن حیدر(1408ق). بیان السعاده فی مقامات العباده. چ2. لبنان-بیروت: مؤسسه الاعلمی للمطبوعات.
 سبزواری، ملا هادی. (بی­تا). شرح الاسماء الحسنی. قم: عقیق.
طباطبائی، سید محمدحسین. (1417ق). المیزان فی تفسیر القرآن، قم، دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
 فیض­الاسلام، سید علی نقی.(1351ش). ترجمه نهج البلاغه. تهران.
 قرائتی، محسن. (1388ش).  تفسیر نور. چ1. تهران: مرکز فرهنگی درس­هایی از قرآن.
 کهن، ابراهام. (1382ش). گنجینه­ای از تلمود. چ 1. تهران: انتشارات اساطیر.
 مصباح یزدی، محمد تقی. (1383ش).  نظریه حقوقی اسلام. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
 (1373ش). آموزش فلسفه.  چ6. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
 مطهری، مرتضی. (1380ش). مجموعه آثار. تهران: صدرا.